Sivut

keskiviikko 18. syyskuuta 2013

Helkutin viisaampi kuin 5 vee sitten

Välillä on hyvä pyyhkiä vanhat pölyt pois. Pengoin kaappeja eilen ja löysin kaapin kätköistä lapun missä oli verikoetulokset 2/2008. Olin epäilly jo tuolloin että kilpirauhanen ei ole kunnossa kun olo oli huono. Oli ollut jo ylä-asteelta asti. Nyt 5-vuotta myöhemmin osaan tulkita itse verikokeitten tuloksia ja huomasinpa että tuolloin olin ollut jo vajaatoiminnalla. Kuitenkaan lääkärit ei tehnyt asialle mitään kun arvot oli nipinnapin viitearvoissa ja minähän olin heidän mielestään luulosairas olotilastani. Olen syyttänyt itseäni tähänpäivään asti siitä että sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan omilla elintavoillani. En syytä enää, tiedän nyt että se on ollut piilevänä aina ja sukurasite. Olen ollut aina kova stressaamaan, berfektionisti kun olen ja siitä seurasikin työuupumus pari vuotta sitten. Siitä olen ottanut opikseni. Kilpaurheilua olen harrastanut pikkutytöstä asti joka tarkoitti kovia treenejä. Eikä ravitsemuskaan aina ole ollut se paras mahdollinen, kun ei silloin vielä niistä asioista tiennyt. Joten myönnettäköön se että annoin kyllä hyvät eväät sille että vajaatoiminta tulisi myös minulle kun suvussakin sitä on.

Olen vain kovin harmissani lääkäreiden toiminnasta sillä he eivät osaa hoitaa potilaita kokonaisvaltasesti. Tuijotetaan arvoja, eikä kuunnella potilaan oireita. Siinä jää moni kärvistelemään oireisiin saamatta apua ja ihan turhaan. :( Funktionaalisen puolen lääkärit ovat asia erikseen, sellaisen löysin ja sieltä sain viimein apua. Vaikka vielä en ole kunnossa niin ainakin helkutin viisaampi asioista ja askeleen edempänä parempaa oloa. :)




Sain raapustettua paperille treeniohjelman. Nyt alkaa 2-jakonen systeemi niin että toinen treeni samoille lihasryhmille on varustettuna eri liikkeillä. Saas nähhä mitä jalat tykkää ja kerkeekö ne palautua. Mulla on projektina pohkeet, lihaa lisää niihin niin voi kirota entisestään kun naisten saappaat ei mee jalkaan. :D Oon tykänny tehdä selälle ja olkapäille oman päivän. Tuntuu nyt oudolle treenata koko yläkroppa kerralla. Silloin ei pysty kuin 1-2 liikettä tekemään per lihasryhmä. Mutta yllätykseksi tänään on ollu aika kivan kipeet paikat eilisestä treenistä. :P Tänään oli hieronta ja ***** ku sattu. Epäilen että hengitysvaikeudet johtuu rintarangan tukkosuudesta. Mun työasennot on todella rasittavia selälle ja se meneekin nykyään tukkoon todella helposti kun siihen iskee treenit päälle. Hieronnassa on pakko käydä 4vk välein. Olis varmaan enemmän kuin suotavaa kävästä välillä kiropraktikolla. Onko kellään kokemusta? 

1 kommentti:

  1. Itse olen kyllä iloinen siitä, että olin niin valveutunut jo noista kilpirauhasongelmista kun omat ongelmat alkoi, olin tietysti googletellut hulluna kun olin varma että kilppari prakaa. Osasi heti nähdä arvoista että kaikki ei ole kunnossa vaikka viitearvojen sisällä olikin arvot! Ja onneksi mulle sattui mukana yksityislääkäri, joka itse ehdotti että "tämä nyt ei ole mikään virallinen ja kaikkien lääkärien suosittelema menetelmä, MUTTA voitaisiin koittaa tulla koelääkitystä." :) Myöhemmin sitten menin funktionaaliselle lääkärille vielä.

    Mulla ei ole kiropraktikosta kokemusta mutta osteopaateista sitten enemmänkin :D Tekee hyvää laittaa nikamat paikalleen :)

    VastaaPoista